Rückblick auf die PoEM 2022 in London

Die 15. IFIP WG 8.1 Working Conference on the Practice of Enterprise Modelling (PoEM) fand vom 23. bis 25. November 2022 an der Middlesex University London statt. Einige der Inhalte der PoEM 2022 waren

- drei Keynotes zum Themenschwerpunkt Enterprise Modelling und Model-driven Engineering: Prof. Alan W. Brown über "From Model-Based Software Engineering to Digital Twins: The Role of Modelling in Digital Transformation", Richard Veryard über "Enterprise Modelling - Reflections on the History of an Idea" und Mick Dudley über "Enterprise Modelling as a Strategic Driver for Optimizing Growth".

- 15 akzeptierte Beiträge im Hauptteil der Konferenz,

- zwei Workshops, die gemeinsam mit PoEM stattfinden: 1st International Workshop on Digital Twin Engineering und 3rd Workshop on Blockchain and Enterprise Systems (BES),

- zwei Tutorials zu den Themen "Hands-on Artefact-Centric Business Process Modelling with MERODE" und "Enterprise Modelling of digital business ecosystems - business cases, solutions and methodology gaps".

- PoEM Forum mit Präsentationen von neuen Forschungsideen und laufenden Arbeiten,

- Special Track für Models-at-Work

Die Forschungsgruppe Wirtschaftsinformatik war auf der PoEM mit 2 Vorträgen und 3 geleiteten Sitzungen gut vertreten: Dr. Anna Gutschmidt präsentierte ihre Arbeit zu "Advantages and Limitations of Experiments for Researching Participatory Enterprise Modeling and Recommendations For Their Implementation" im Main Track und Prof. Kurt Sandkuhl präsentierte zu "Integrating Organizational and Technological Aspects of Digital Twin Engineering" im Digital Twin Engineering Workshop.

Die Fotos zeigen Eindrücke von der Middlesex University London und Kurt Sandkuhl als Moderator der Keynote Session zum Thema "Enterprise Modelling as a Strategic Driver for Optimizing Growth".